Jabłecznik Z Budyniową Pianką

by - 4/15/2016 08:00:00 AM

Uwielbiam jabłeczniki, a w takim wydaniu to po prostu ubóstwiam ;)


















Składniki na tortownicę 24

  • 2 1/2 szkl maki tortowej
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szkl cukru
  • 2-3 łyżki kwaśnej śmietany np 18 %
  • 4 żółtka
  • 6 dużych jabłek


Pianka:

  • 4 białka, 2/3 szkl cukru,
  • 1 budyń wanil. lub śmiet. bez cukru




1.  Z podanych składników zagniatamy ciasto i dzielimy je na 2 nierówne części ( jedna większą drugą małą. Drugą część wkładamy do zamrażarki.

2. Ciastem wylepiamy wysmarowaną i wysypana bułką tarta blachę.

3. Jabłka ścieramy na tarce, odciskamy nadmiar soku.
4. Odrobina białka smarujemy ciasto przed wyłożeniem jabłek ( pozwoli to nam uniknąć zakalca )
Ubijamy pianę, utrwalamy ją cukrem, na koniec dodajemy budyń w proszku.
5. Wykładamy jabłka, a na nie piankę budyniową. Na sam koniec ścieramy resztę zamrożonego ciasta.


Pieczemy w 190-200 stop przez 1 h.






Wspólnie ze mną wypiekały:
EDYTA - Kuchenne zapiski Edyty
JOANNA - Smakołyki Asi
JOANNA - Sama słodycz u Asi
JOANNA - Grunt to przepis
BEATA - Ciasteczkowy potwór
MAGDALENA - Słodkie okruszki
DOROTA - Moje małe czarowanie
JOANNA - Różowa kuchnia
IWONA - Izioni pyszne smaki
MARZENA - Kulinarna Maniusia
EWA - W mojej kuchni
DOROTA - Esmeralda ze smakiem
oraz Lidia Wesołowska

Podobne Posty

38 comments

  1. Pysznie:) Wpraszam się na kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem wielką wielbicielką takich ciast :) pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pianka budyniowa musi być niesamowita, ciasto pysznie się prezentuje :) Dzięki za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne ciasto :) dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpraszam się na kawałek :-) Dziękuje za wspólną zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe ciacho :) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chodzi za mną taka szarlotka, dawno nie jadłam...slinka ciekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Toż to tradycyjne dzieło naszych babć :) Takich ciast się nie zmienia, kocha się takie jakie są i z przyjemnością wraca wspomnieniami do czasów dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super!!! U mnie też z pianką:) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj mam słabość do ciast z jabłkami, ale bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tą szarlotkę. Pięknie Ci wyszła. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowita , w sam raz do kawki :). Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Upieklam i napewno jeszcze nie raz bede piec pyszny 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda świetnie, bardzo lubię takie ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja się boję podejść do pieczenia ;-) Nie wiem jak to jest, że w kuchni radzą sobie bardzo dobrze, pod warunkiem, że nie zabieram się za ciasto. A jak z pianą to na pewno mi nie wyjdzie ;( Robiłam kilka podejść (tego przepisu nie znałam) i zawsze była wielka gumowa katastrofa ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  16. do jabłek nie dodajemy cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj nie dodaje cukru, nawet lubię jak jabłka są lekko kwaskowe :)

      Usuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych