Nalewka Z Wiśni Na Wódce.

by - 8/30/2015 04:05:00 PM

Naleweczka dojrzewała, aż dojrzała wreszcie żeby ja pokazać światu.




Składniki:

  • około 1 kg. wiśni wydrylowanych !
  • od 2-2,5 szklanki cukru kryształu
  • 2 x 500 ml wódki




Wiśnie przebrać, umyć i osuszyć. Następnie wydrylować !
Po tych czynnościach wsypujemy wiśnie do dużego słoja, zasypujemy cukrem ( ja dałam tym razem 2,5 szkl. cukru ) i zalewamy tak aby wódka przykryła wiśnie ( u mnie to było 3/4 z 500 ml ).
szczelnie zamykamy i odstawiamy w ciemne miejsce na około 4-5 tygodni, aż do rozpuszczenia cukru oczywiście co jakieś parę dni potrząsamy słoikiem aby cukier szybciej się rozpuścił.
Po tych 4-5 tygodniach przecedzamy nalewkę na sitku odsączając wiśnie, które przekładamy do słoiczków i wstawiamy do lodówki ( posłużą nam potem do ciast ).

Nalewkę musimy przefiltrować nawet trzykrotnie aby pozbyć się osadu. Do tego celu wystarczy zakupiona w aptece zwykła gaza złożona kilka razy a propos aptek zachęcam do zapoznania się z artykułem na tej stronie http://drogadosiebie.pl/apteka-internetowa/ na temat jak rozpoznać zaufana aptekę internetową. Zaznaczyć chce tutaj, że filtry do kawy się do tego nie nadają ! Filtry te nie przepuszcza nalewki ze względu na zbyt duże zagęszczenie cukru w nalewce.
Po przefiltrowaniu dolewamy resztę wódki która nam pozostała na początku tworzenia nalewki oraz drugie 500 ml. Szczelnie zamykamy i potrząsamy aby dokładnie cala zawartość się wymieszała ( najlepiej to robić w słoiku w którego używaliśmy już na początku ). Na sam koniec pozostaje nam rozlać nasza nalewkę do butelek i odstawić do zapomnienia na jakieś 3-4 miesiące :)
Potem to już tylko czysta przyjemność wyjąc za jakiś czas taką buteleczkę i delektować się swoim własnym wyrobem :)







Róbmy przetwory!

Podobne Posty

2 comments

  1. Będę robiła nalewke po raz pierwszy. Czy na początku trzeba szczelnie zakręcić słoik czy wystarczy gaza owinąć żeby dochodziło powietrze?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi miło jeśli pozostawisz po sobie komentarz.

ad sen

streetcom

Przepisy kulinarne

FlyB - Kulinaria

Odszukaj.com - przepisy kulinarne

Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów

rondel

Baza przepisów kulinarnych

Lista Blogów Kulinarnych